Mektup Nasıl Yazılır

Mektup eskisi kadarkullanılmasada nasıl mektup yazıldığını bilmemiz gerekiyor. Artık mektup yazmak gibi adetlerimiz iletişim gelişmesiyle askıda kaldı. Mektupun yerini mail ve telefon kısa mesajlar aldı. Önceden mektup arkadaşlıkları vardı hiç tanımadığınız biriyle mektup arkadaşı olup tanışılır mektuplar yazılırdı karşılıklı. Mektup arkadaşlığı diye birşeyle artık karşılaşmıyorum ama yinede mektuğun nasıl yazılacağını anlatmak istiyorum.
Mektupa başlarken öncelikle hitap yani kişiye seslenme yapılır. Sevgili YapayBilgi Okuyucuları gibi. Hitaplar yani seslenmeler mektuğun diğer bölümlerinde de kullanılabilir. Hitapedildikten sonra virgül koymayı unutmayınız.
Hitap örnekleri: Sevgili Eşim, Saygıdeğer Babacığım, Güzel Anneciğim, gibi hitap ederek başlayabilirsiniz mektubunuza.
Hitap bölümünü geçtikten sonra giriş bölümü yazılır mektupta. Giriş bölümünde genelde ilk mektuptan söz edilir ve mektubu neden yazdığınızı ve kendinizden bahsedebilirsiniz.



Giriş bölümünü geçtikten sonra gelişme bölümünü yazmalısınız. Bu bölümde mektupta anlatmak istedikleriniziyazarsınız. Bir çok konudan bahsetmek istiyorsanız her konuyu paragraf halinde yazmalısınız.
Son olarak sonuç bölümünü yazarız. Sonuç bölümü tek paragraf halinde iyi dileklerinizi, selamınızı samimi bir şekilde yazarsınızparagrafı bitirdikten sonra sağ alt tarafına adınızı soyadınızı ve altına imzanızı atarsınız. Mektup yazmak işte bu kadar kolay. Umarım mektuplaşmayı yeniden canlandırabilir, tekrar mektup arkadaşlığını yaşatabiliriz.
Mektup Örnekleri
Güzel Sevgilim,
Bu mektupu seni ne kadar özlediğimi ve sensizliğin ne kadar zor olduğunu anlatmak için yazıyorum.
Sensiz hiçbirşeyden zevk alamıyorum. Artık hayatımı seninle tamamlamak bir ömrü seninle geçirmek ve seninle yaşlanmak istiyorum. Sensiz herşey o kadar zor ki. Ne zevk alabiliyorum bu hayattan nede beni heyecanlandıran birşey oluyor. Bu hayatı sensiz yaşamak istemiyorum artık. Bana tek huzur ve mutluluk veren duygu senin yanında olmak.
Umarım artık en kısa zamanda sana kavuşurum. Seni herşeyden çok ama çok seviyorum. Seninle kavuşacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yaptın mı? bakayım sen ...

Bu yazıyı okudunuz mu