Programsız Klasör Şifreleme (gizleme) Resimli Anlatım

Merhaba arkadaşlar sizde benim gibi bilgisayarı çok kullanılan biriyseniz  benimde yeni keşfettiğim ve hoşuma giden bu zahmetsiz yöntemle klasörlerinizi şifreleyebilirsiniz Resimli olarak da en anlaşılır derecede anlattım zaten Hadi Başlayalım 

Adım 1 :

İsterseniz başka Bir Klasörün İçine yada masa üstüne uygulanabilir. ben masa üstüne uygulayarak anlatacağım 
öncelikle masa üstündeyken Sağ Tık > yeni > Metin belgesi yolunu takip edelim 

2.Adım

Aşağıdaki Kodu aynen kopyalayıp Sadece resimde de gösterdiğim gibi "BURAYA ŞİFRE YAZILACAK" kısmını İstediğiniz Şifrenizi yazın

cls
@ECHO OFF
title Folder Locker
if EXIST "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" goto UNLOCK
if NOT EXIST Locker goto MDLOCKER
:CONFIRM
echo Are you sure u want to Lock the folder(Y/N)
set/p "cho=>"
if %cho%==Y goto LOCK
if %cho%==y goto LOCK
if %cho%==n goto END
if %cho%==N goto END
echo Invalid choice.
goto CONFIRM
:LOCK
ren Locker "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
attrib +h +s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
echo Folder locked
goto End
:UNLOCK
echo Enter password to Unlock folder
set/p "pass=>"
if NOT %pass%== BURAYA ŞİFRE YAZILACAK goto FAIL
attrib -h -s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
ren "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" Locker
echo Folder Unlocked successfully
goto End
:FAIL
echo Invalid password
goto end
:MDLOCKER
md Locker
echo Locker created successfully
goto End
:End

3.adım

Daha Sonra dosya > farklı kaydet yolunu takip ederek bir isim verin 'örnek özel gibi' Daha Sonra kaydederken .BAT uzantısı ile kaydedin


4.adım


Gördüğünüz Gibi Masa Üstüne resimdeki gibi bi dosya geldi Bu dosyaya tıklayın


5.adım 


Karşınıza Böyle Bir Ekran Çıkacak Az Önce metin belgesine yazıgınız şifreyi yazın ..


6.adım

otomatik olarak böyle bir klasör oluşturuldu işte bu klasör sizin gizli klasörünüz olacak !



7.adım
Denemek için içine bir dosya attım 


8.adım

İşleminiz bittikten sonra tekrar .bat uzantılı klasöre tıklayın ve Y tuşuna basın masa üstündeki klasörün kaybolduğunu göreceksiniz aynı dosyayı açıp şifrenizi tekrar yazdığınızda Dosya gene gelecektir. 




Tavsiyem


  • Oluşturduğunuz şifreyi bir kenarı yazın 
  • oluşturdugunuz .bat uzantılı dosyayı asla silmeyiniz




İlgili Aramalar :Programsız dosya şifreleme , klasör şifreleme, programsız klasör şifreleme,metin belgesi ile klasör şifreleme , klasör şifreleme programı

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yaptın mı? bakayım sen ...

Bu yazıyı okudunuz mu